دنیای متفاوت با روان نویس

1 3

دنیای متفاوت با روان نویس

دنیای عجیب و متفاوت لوازم التحریر باعث ایجاد تنوع در نوشتن شده است. دنیای نوشتن آنقدر گوناگون است که هر روز نوشت افزار جدیدی با طرح و رنگ های متفاوت به آن اضافه می شود.روان نویس یک نوشت افزار شبیه خودکار و با کیفیت و روانی بیشتری می باشد. جوهر استفاده شده در روان نویس مانند ماژیک در یک ابر فشرده قرار دارد. البته علاقمندی به این وسیله نوشتن سلیقه ای است. از خصوصیات جوهر روان نویس این است که در مقابل خودکار دیرتر خشک می شود. به همین خاطر گزینه مناسبی برای افرادی که در نوشتن کند هستند، محسوب نمی شود. دلیل آن هم دیرتر خشک شدن جوهر روان نویس است و نوشتن افراد کند نویس را ممکن است خراب کند. از مزیت های دیگر استفاده از این لوازم التحریر این است که در بسیاری از مدل ها پس از اتمام جوهر می توان مغزی آنها را عوض کرد. شرکت های تولید کننده زیادی در سراسر دنیا اقدام به ارائه انواع متنوع از این نوشت افزار نموده اند. شما بر اساس سلیقه و نیاز خود می توانید از کیفیت های متفاوت و نمونه های متنوع این نوشت افزار استفاده کنید. اما نکته مهم در انتخاب نوع این نوشت افزار بعد از سلیقه شخصی تبحر فرد در استفاده و تند نویسی یا کند نویسی شخص می باشد. تاریخچه ظهور روان نویس را می توان همزمان با به وجود آمدن خودنویس دانست. با بوجود آمدن ماژیک ها این تفکر که نوعی از لوازم التحریر تولید شود که خصوصیات خودکار را داشته باشد اما پس از اتمام جوهر نیاز خود را با تعویض لوله جوهر مرتفع کند باعث تولد روان نویس ها شد.

1 312
روان نویس رنگارنگ

آیا شباهتی بین خودنویس و روان نویس وجود دارد؟

خودنویس یک لوازم التحریر است که گاهی اوقات به دلیل شباهت های جزئی با روان نویس اشتباه گرفته می شود. اما تفاوت های آنها را می توان در چند مورد مهم خلاصه کرد:
1-ظاهر این دو نوشت افزار
2- نوع استفاده از جوهر
در خودنویس جوهر به صورت دستی پر می شود و در روان نویس معمولا فشنگی جوهر تعویض می شود
3- نوک روان نویس یک تکه است و نوک خودنویس دو بخش دارد.

چرا از روان نویس استفاده می شود؟

1- نوشتن با آن دارای جذابیت مشابه نوشتن با خودنویس است.
2- نوشتن برای مدت زمان طولانی با این لوازم التحریر راحت تر است و خستگی کمتری ایجاد می کند.
3- در هنگام کار فشار کمتری به دست وارد می شود.
4- خط های نوشته شده با این لوازم التحریر پهن تر از نوشتن با خودکار و خودنویس است (البته مدل های ریزنویس آن هم موجود است)
5- نوک روان نویس در انواع سایزهای متفاوت وجود دارد.
6- رنگ های متنوعی برای نوشتن با آن تولید شده و موجود می باشد.
7- معمولا در طراحی بدنه دقت بیشتری در رعایت ارگونومی انجام دشده است.

برند های معتبر در تولید روان نویس

1- شفر
این نمونه از کار بوسیله والتر شفر در سال 1912 طراحی شد و از خصوصیات مهم آن می توان به کیفیت بالا و راحتی در نوشتن اشاره کرد
2- آئورورا
در سال 1912 یک متخصص ایتالیایی این نوع روان نویس را با کیفیت بالا تولید کرد
3- پارکر
جورج پارکر در سال 1888 برای امضای اسناد مهم بانکی و اسکناس ها روان نویس تجاری خود را طراحی کرد.
4-کراس
این نمونه آمریکایی از آن جهت مورد توجه مردم قرار گرفت که برای رئیس جمهور آمریکا در سال 1846 طراحی شد.
4- یونی بال
تنوع در رنگ و سایز این نوشت افزار ژاپنی را بسیار مورد توجه قرار داد. شرکت میتسوبیشی پنسیل طراح این نوع خاص می باشد
5- مونت بلان
این تولیدات را می توان از نمونه های لوکس به حساب آورد. تولید این محصول در سال 1910 در آلمان آغاز شد.
6- فابر کاستل
یکی از قدیمی ترین نمونه های تولید شده از روان نویس متعلق به شرکت فابر کاستل می باشد.انعطاف پذیری، بافت صاف و جوهر روان از خصوصیات این مدل می باشد
7- پلیکان
در سال 1832 شرکت پلیکان نمونه ای را طراحی کرد که مخصوص استفاده دانش آموزان و دانشجویان بود و دلیل آن هم بادوام بودن، قیمت مناسب و سبک بودن این محصولات بود.

روان نویس یک هدیه شیک و مناسب

یکی از بهترین هدایایی تبلیغاتی برای معرفی شرکت ها می تواند روان نویس باشد. شما به راحتی می توانید روی بدنه پلاستیکی یا فلزی آن تبلیغات خود را انجام دهید. در کنار جذابیت ظاهری یک کالای با کیفیت و مناسب و کم هزینه برای قدردانی از زحمات کارکنان یا کارمندان یک شرکت و حتی جایزه ای مناسب برای دانش آموزان است. نمونه های تولید شده ایرانی و حتی خارجی مناسب دانش آموزان در بازار موجود می باشد و برای دانش آموزانی که می خواهند تجربه متفاوتی از نوشتن داشته باشند انتخاب روان نویس بسیار مناسب و عاقلانه است.

نکات مهم در خرید روان نویس

1- ضخامت نوک
ضخامت نوک باید به اندازه ای باشد که بتوان به راحتی جوهر را به صفحه کاغذ منتقل کند و بر اساس اندازه انتخاب شده بنویسد نه بیشتر و نه کمتر، التبه انتخاب ضخامت نوک به علاقه کاربر نیز بستگی دارد.
2- نوع و کیفیت جوهر

جوهر مورد استفاده در آن باید کیفیت مناسبی داشته باشد ، معمولا جوهر های ژله ای از کیفیت بالاتری برخوردارند و باعث کثیفی پشت برگه نمی شوند.
3- سرعت خشک شدن جوهر

مدت زمان خشک شدن جوهر روی کاغذ نباید خیلی طولانی باشد.
4- کیفیت بدنه

کیفیت ، نوع طراحی و رعایت ارگونومی در انتخاب یک روان نویس سهم مهمی دارد مخصوصا اگر روان نویس را به عنوان هدیه خرید داری می کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.