نوع نیاز، معیار انتخاب مداد تراش

نوع نیاز، معیار انتخاب مداد تراش

مداد تراش ها در عصر ما تغییرات زیادی داشته اند ولی هنوز تراش های سنتی متداول هستند ، همان مداد تراش هایی که دارای یک تیغه در مخزن مخروطی شکل هستند و احتمالا همه در دوران تحصیل از آنها استفاده کرده ایم. در این مقاله سعی داریم شما را با انواع مداد تراش ها آشنا کنیم تا خود بر اساس نیاز نسبت به تصمیم گیری و خرید اقدام نیمائید:

در یک دسته بندی کلی می توان مداد تراش ها را از لحاظ شکل و مکانیسم عمل به صورت زیر دسته بندی کرد:

1- مداد تراش های دستی :

ای نوع از مداد تراش ها عموماً یک یا دو سوراخ برای تراشیدن مداد در سایز های مختلف دارند، معمولا جنس آنها از پلاستیک و فلز است و متداول ترین نوع مداد تراش ها هستند. جنس تیغه در این نوع از تراش ها، فلزی است لیکن کیفیت ساخت آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تیغه های باکیفیت طول عمر بالاتری دارند، زنگ نمی زنند و به نوک و بدنه مداد آسیب وارد نمی کنند.

0 116

2- مداد تراش های مخزن دار :

در اصل این مداد تراش ها همان مداد تراش های ساده هستند با این تفاوت که استفاده از آنها ما را از حضور بر بالای سطل زباله بی نیاز می کند! این مداد تراش ها بر روی مخزنی سوار شده اند و براده های مداد پس از خروج از کنار تیغه داخل مخزن جمع آوری می شود تا باعث کثیفی اطراف نشود. استفاده از این نوع تراش ها برای مقطع تحصیلی ابتدایی، که دانش آموزان بیشتر از مداد استفاده می کنند و در میانه ساعت کلاس مجبور به تراشیدن مداد خود هستند، توصیه می شود.

12 0 1

3- مداد تراش های رومیزی :

نوع دیگر مداد تراش ها مداد تراش های رومیزی هستند که مکانیسم عمل آنها از اساس با مداد تراش های قبلی تفاوت دارد ، در این نوع از مداد تراش ها ، مداد به وسیله سه نظام در مداد تراش ثابل شده و با چرخاندن دسته ، عمل تراشیدن انجام می گیرد. این مداد تراش ها اغلب برای استفاده در منازل و ادارات و نصب بر روی میز تحریر تهیه می شوند.

0 271

4- مداد تراش های الکتریکی :

اساس کار این مداد تراش ها شبیه به مداد تراش های رومیزی است با این تفاوت که حرکت چرخشی به وسیله یک موتور الکتریکی انجام می شود.

برقی1

5- مداد تراش های تخصصی:

مداد تراش های تخصصی مختص تراشیدن مداد های گران قیمت و تخصص مانند مداد های پلی کروم، گریپ، آرایشی و ابزار هایی مثل ذغال ، پاستل ، گنته هستند که با توجه به خواص فیزیکی و نوع کاربرد این نوع از ابزار ها طراحی و ساخته می شوند.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.