چرا آنتی ویروس نصب کنیم؟

چرا آنتی ویروس نصب کنیم

دنیای فناوری اطلاعات، امروزه به طرز غیرقابل انکاری با زندگی تمامی انسان ها آمیخته شده است. هر فردی از طرق مختلف به این دنیای گسترده متصل می شود. موبایل، تبلت، لپ تاپ، تلویزیون و هر دستگاهی که قابلیت دریافت، پردازش و نمایش اطلاعات و اتصال به اینترنت را داشته باشد، کانالی است که ما را به دنیایی نامتناهی وصل می کند.

تکنولوژی و فناوری اطلاعات دائما در حال پیشرفت و تغییر است. این تغییرات و پیشرفت ها همواره در جهت مثبت و خدمت رسانی بهتر رقم نخورده است. افراد و سازمان ها ممکن است از فایل ها، بدافزارها و و بسایت های فیشینگ در جهت منافع شخصی خود و یا سرقت اطلاعات دیگران استفاده کنند.

 حال در محیطی که حتی خبره ترین افراد در زمینه تکنولوژی و کامپیوتر به راحتی در مقابل ویروس ها شکست می خورند آیا شما به یک سپر دفاعی در برابر ویروس ها ، نرم افزارهای تروجان ها ، بوت نت ها و … نیاز ندارید؟ اگر پاسخ شما بله است که اولین و بهترین گزینه یک آنتی ویروس بسیار کاربردی است که بتواند شما را در برابر حمله ها بدون ضربه نگه دارد.
اگر شما در حال کسب و کار هستید این مقوله برای شما بسیار جدی تر و مهم تر است و باید بیش از افراد معمولی به فکر داشتن یک آنتی ویروس بسیار مناسب باشید زیرا آنتی ویروس ها علاوه بر اینکه محتوای حاوی ویروس را پاک می کنند که یکی از وظایف عامشان می باشد کارهای مهم دیگری را انجام می دهند که از مهمترین آن ها می توان به firewall آن ها اشاره نمود که محافظ و امن کننده اطلاعات ارزشمند و مهم شما بر روی کامپیوترها و سرورها می باشد
همچنین یک آنتی ویروس خوب شما را از ورود به سایت ها و ایمیل هایی که کُد مخرب دارد و در آن جا دامی برای شما پهن شده است باز می دارند و نمی گذارند که شما از این طریق نیز صدمه ببینید.


مقابله با این خطرات

در مقابل این خرابکاری ها و صدماتی که هکرها و مخربان به سیستم های کامپیوتری وارد کردند و حملات گسترده ای که سازمان ها را دچار اختلال کرده بود، شرکت هایی که که در حوزه امنیت فعالیت داشتند در آزمایشگاه های خود شروع به بررسی تمامی ویروس ها، کرم ها، باج افزارها و تمامی حملات مخرب کردند و برای مقابله با این حملات نرم افزارهایی را به نام آنتی ویروس یا همان ضد ویروس به بازار عرضه کردند.

یکی از عمده ترین مشکلات سیستم های کامپیوتری، نبود و یا منقضی شدن آنتی ویروس است. متاسفانه این موضوع اغلب توسط کاربران نادیده گرفته می شود، درصورتی عواقب این قضیه بسیار خطرناک است و کاربر را دچار مشکل خواهد کرد.

امروزه انواع مختلفی از ویروس ها، بدافزارها، کرم ها، باج افزارها و … در حال انتشار هستند که ضرورت وجود یک آنتی ویروس را برای ما دو چندان می کنند.

آنتی ویروس اورجینال مانند یک “مامور پلیس” در ورودی یک سیستم کامپیوتری است. این نرم افزار از کامپیوتر در مقابل تهدیدات وارده محافظت می‌کند و به دنبال خارج کردن، نابود کردن و هشدار دادن به تهدیدهای احتمالی برای سیستم است. ویروس‌های جدید همیشه در حال انتشار و نفوذ به سیستم های کامپیوتری هستند و این وظیفه نرم‌افزار آنتی ویروس است که با آخرین تهدیدات مقابله کنند.

برخی از کاربران سیستم های کامپیوتری تصور می کنند که تنها در صورتی که به اینترنت متصل شوند به آنتی ویروس احتیاج دارند، اما این یک تصور اشتباه است. تا زمانی که کامپیوترها وجود داشته باشد، چه به اینترنت متصل باشند یا که نه، همیشه نیاز به نرم‌افزارهای آنتی ویروس وجود خواهد داشت. هرگز زمانی نمی رسد که احتیاج به آنتی ویروس از بین برود چرا که بعید است مجرمان دست از ایجاد و گسترش ویروس های کامپیوتری بردارند.


خطرات نفوذ به سیستم

گاهی معنای نفوذ در سیستم های کامپیوتری را آسیب یا سرقت اطلاعات با ارزش تعریف می کنند. اما حملات و تهدید ها از نقاط آسیب پذیر سیستم نیز می تواند بشدت خطرناک باشد. تمام نفوذ ها به داخل سیستم از طریق نقاط آسیب پذیر و ضعف در سیستم عامل ها و نرم افزارهایی که درون سیستم نصب شده اند صورت می گیرد. زمانی که حتی کم خطرترین نفوذ به سیستم شما اتفاق بیفتد به سایر مجرمان در کمین نشسته، سیگنال هایی می فرستد که سیستم شما آسیب پذیر است و بعد از آن شما ممکن است میزبان حملات خطرناک تری باشید.

با استفاده از یک آنتی ویروس نقاط آسیب پذیر شما غیر قابل نفوذ می شود. اما چیزی که اهمیت دارد این است که زمانی که به دنبال نرم‌افزار آنتی ویروس هستید، مطمئن شوید که یک برنامه مورد اعتماد و شناخته‌شده را خریداری می ­کنید. چرا که سازندگان این نوع نرم‌افزار قادر خواهند بود تا کامپیوترهای مشترکین خود را با به روز رسانی های مکرر و بررسی لحظه ای آخرین تغییرات، حفظ کنند.


اینترنت، یک حفره بزرگ امنیتی

علی رغم آگاهی هایی که در خصوص حملات فیشینگ به کاربران داده شده، اما همچنان کاربران در دام سایت های مخرب و متلقب گرفتار می شوند. کاربران به وسیله ایمیل های ناشناس به سمت این وب سایت های مخرب هدایت می شوند و اطلاعات آن ها به سرقت می رود. بسیاری از کاربران به دلایل مختلفی مانند شباهت این وب سایت ها به وب سایت های بانکی یا وجود تیترهای جذاب، وارد وب سایت های مخرب می شوند. در این حالت یا اطلاعاتشان به سرقت می رود و یا فایل های ویروسی سیستم های آنها را آلوده می کند. یک آنتی ویروس با قابلیت محافظت وب و ضد فیشینگ خود تمامی وب سایت های مخرب را اسکن می کند و از ورود شما به آن ها جلوگیری می نماید.


آنتی ویروس هایی فراتر از یک آنتی ویروس

امروزه با ویژگی ها و قابلیت هایی که آنتی ویروس ها به نرم افزار خود اضافه کرده اند، تنها به عنوان یک نرم افزار که قادر است ویروس های منتشر شده در سیستم شما را کشف کنند شناخته نمی شوند. جدا از ویژگی هایی که مانع سرقت اطلاعات شما در فضای اینترنت و آلود شدن سیستم های شما می شوند؛ با قابلیت هایی مانند ضد سرقت، کنترل والدین، بانکداری ایمن و…. ابزارهای امنیتی ویژه ای را به شما ارئه می دهند تا نیازهای شما و فرزندانتان برای اتصال امن به جهان بزرگ اینترنت فراهم شود.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.